באיזו תדירות ניתן לשטוף רצפת פרקט למינציה

רצפת פרקט למינציה זוכה לביקוש בקרב בעלי דירות ומשרדים. קל להסביר את העניין הרי שזהו חומר אמין, בעל מראה יפה וגם אינו דורש טיפול מיוחד. להבדיל מפרקט, למשל, אשר מעת לעת זקוק לפוליש וליטוש. עם זאת, על מנת שפרקט למינציה יישאר נעים למראה והבעלים ייהנו ממנו זמן רב ככל האפשר, יש צורך להשגיח עליו ולשטוף אותו כראוי.

ממה חושש פרקט למינציה? 

הקושי העיקרי שבטיפול בפרקט למינציה הוא שימוש בכמות גדולה מדי של מים. כלומר, עקרות בית מתוך הרגל ובדומה, למשל, ללינוליאום שופכות מים על הרצפה. אסור לעשות את זה. פרקט למינציה יספוג מים באופן פעיל, יתחיל להתנפח ולהיהרס בהדרגה. כתוצאה מכך המוצר ייהרס ויאבד את מראהו המושך. לכן הטיפול בפרקט למינציה אמור להתבצע באופן הבא: 

תחילה יש לשאוב אבק בצורה יסודית, לאסוף את כל הלכלוך, קטן כגדול. זה יאפשר למנוע שריטות בציפוי. צריך להשתמש במברשת שטוחה רגילה לניקוי רצפה. אם אין ברשותכם שואב אבק אפשר להשתמש במטאטא או מברשת. 

לאחר מכן אפשר לנקות את פרקט למינציה בחומר שבחרתם לצורך העניין. שימו לב לאופן השימוש בו. אפשר שאת החומר מוהלים במים ולאחר מכן באמצעות סמרטוט מעבירים לרצפה ואחר כך שוטפים את הרצפה במים. ואילו יש חומרים מיוחדים שאין צורך לשטוף אותם היות והם גורמים לרצפה להבריק.

לא כדאי להרטיב את הסמרטוט יתר על המידה. תטבלו אותו במים ותסחטו. 

אם יש כתמים על הרצפה שלא ניתן להסירם, תשתמשו בתמהילים השונים. זה יכול להיות חומץ מהול במים: כף אחת של חומץ ל-5 ליטרים של מים. כמו כן ניתן להשתמש בחומר לניקוי חלונות. 

הימנעו משימוש בחומרי ניקוי אגרסיביים ומחומרי ליטוש, אחרת הציפוי יישרט ויינזק. 

אם מצאתם מסטיק או פלסטלינה על הרצפה תוכלו להסיר אותם בתנועות עדינות בעזרת מגרדת מפלסטיק.

רצפת פרקט למינציה שוטפים ככל שהיא מתלכלכת. לרוב זה תלוי בסוג השימוש במבנה בו הונחה. כך במשרד ובאזורים בהם יש תנועה ערה של אנשים שוטפים את הרצפה מדי יום. פרקט למינציה לא אוהב את זה כך שכדאי לחשוב מראש, האם כדאי להשתמש בפרקט למינציה במבנה בעל ייעוד זה. בבית אפשר לשטוף רצפת פרקט למינציה פעמיים-שלוש בשבוע. עם זאת, כדאי לאפשר לה להתייבש היטב. 

בנוגע לשאלה, האם כדאי לרצף חדרי אמבטיה בפרקט למינציה, התשובה היא – אפשרי, אם החומר הנו איכותי, עמיד בפני לחות. וכמובן, אם אתם מאווררים היטב את המקום ומאפשרים לכבה העליונה להתייבש מספיק טוב. לצורך החיבור של הפרקטים עדיף להשתמש במנעולים מיוחדים שיהדקו את הפרקטים בצורה אמינה יותר.